Als god in Frankrijk – De #208Trip, wat een leven!

Wij zijn met ons gat in de beurre gevallen, en nog geen beetje. Toen Caroline vroeg of ik toevallig niet meewou op een roadtrip richting Frankrijk in een Peugeot, had ik toch niet gedacht dat we zo verwend zouden worden. Op donderdag vertrokken we rond een uur of 10 van Nijvel richting Barbizon in ons stalen paard-voor-het-weekend, een “virtual” blauwe Peugeot 208. Vijfdeurs, nog maar net vers uit de fabriek (dit weekend wordt ie officieel gelanceerd), 1.6 diesel. Soit, meer over het bakske later.

Dus, we vertrokken. De grens over. De stomme ring van Parijs voorbij. En zo Barbizon binnengerold voor een 3-gangen lunch bij “Les Pléiades“. Zilver servies, uitstekende bediening en lekkere, originele, simpele gerechten (mits de architecturale dessert torentjes buiten beschouwing te laten). Voor de betere foodie aanpak, gaat u best eens bij Caroline langs want zij schrijft en fotografeert dat allemaal een pak beter als ik, kwestie dat het haar vakveld is!  Daarna ging het richting Vouvray, wat geheel toevallig mijn meest favoriete wijn is!

Na een korte degustatie en een wandeling door de “Cave des Producteurs de Vouvray“, waar de wijn geproduceerd wordt, melden we ons aan in ons “kasteel voor de nacht”: Chateaux de Pray. Een heuse 17e eeuwse Franse residentie met een pak antiquiteiten en volgeladen met Franse charme.

Na een welverdiende nachtrust, was het weer tijd om de baan op te gaan met het stalen paard. Aangezien mijn eigen Kangoo een autootje uit een andere eeuw is, ben ik natuurlijk heel erg onder de indruk van alle moderne snufjes die de Peugeot heeft: automatische lichten en ruitenwissers en vooral het feit dat de pinker 3 keer pinkt na een licht duwtje vind ik super. Het stuur is heel klein en schattig, en na wat nadenken, krijgen we nu ook de boordcomputer volledig aan de praat. Het enige wat ik mis zijn handvaten bovenaan het plafond van de wagen, die zijn er niet! Allez-y, onze volgende halte was Bordeaux, naar het magnifieke “Les Sources de Caudalie”, maar gaan jullie later meer over te weten komen, want nu moet ik op vinothérapie, jaja, het leven is hard, ik weet het 🙂

Nog even snelle wrap up, tot ik u onze volgende avonturen zal vertellen:

 

 

One thought on “Als god in Frankrijk – De #208Trip, wat een leven!

Leave a comment