Wie heeft een keileuke job voor Mijn Mama!?

Liefste internetters,

Voor eens blog ik niet voor mezelf, maar voor een ander. U zou dat bijvoorbeeld een nobele daad kunnen noemen. Deze keer blog ik namelijk voor niemand anders dan mijn allerliefste mama. Die zoekt een nieuwe job. En omdat nieuwe jobs voor mama’s niet zo massaal aanwezig zijn, reken ik op uw goodwill om ons te assisteren in onze queeste!

Best eerst met de belangrijkheden beginnen, die essentiële factoren die nodig zijn voor de nieuwe job van de mama:

  • Deeltijdse job, van 13 tot 20 uur per week;
  • Administratief, bij voorkeur in de creatieve sector of ondersteunend;
  • Regio Leuven;
  • Vanaf januari 2013 (maar vroeger kan ook indien nodig)
  • Liefst een superaardig bedrijf met een jong team (de mama is jong van geest!);
  • Bij voorkeur met een goei koffiemasjien (de mama brengt op vrijdag wel koekjes mee voor bij de koffie);
  • Loon is niet de voornaamste factor, een leuke functie echter wel, maar een correct loon is natuurlijk wel belangrijk!

Dus, als die factoren al kloppen, dan zoeken jullie misschien wel mijn mama!

Nu komt het stukje waarbij ik de mama schaamteloos verkoop aan het internet! (Nooit gedacht dat ik dat zo zou typen in alle eerlijkheid, en ik vraag me stiekem ook wel af wat de papa daar wel niet van vindt!?)

De mama studeerde Handel op de middelbare school en vertrok daarna als jong ambitieus ding naar Brussel om bij de Verenigde Verzekeringen te gaan werken. Die grote verzekeringsfirma, weet-u-wel? (Als klein ukkie dacht ik dat “Brussel” hét bedrijf was waar alle grote mensen werkten). Daar begon ze in 1976 als klassementbeheerder, maar al snel maakte ze promotie tot contractopsteller. Ondertussen was ze ook actief als vakbondsafgevaardigde (de mama heeft een sterk gevoel voor gerechtigheid) en lid van de ondernemingsraad. Ik vond het natuurlijk heel leuk dat de mama in Brussel werkte, want dan mocht ik af en toe mee op de trein en gingen we winkelen in Den Dot en sorbet eten bij Häagen-Das op den Avenue Louise.

Na een herstructurering in 1998, kreeg de mama het aanbod voor vrijwillige afvloeiing, wat ze toen aannam om wat meer tijd door te brengen met de belangrijkste personen in de wereld, mijn broer en ik. (Gelukkig is de mama minder egocentrisch als onderstaande), en bracht ze de komende 2 jaar met ons door, wat wij natuurlijk heel erg leuk vonden. In 2000 begon dat thuis zijn toch maar een beetje vervelen en ging ze iets totaal anders doen: via een opleidingsprogramma van de VDAB, begon ze als afwerker signalisatie. Wat eigenlijk gewoon verkeersborden maken is met een tekenprogramma, plekpapier, scherpe mesjes, veel geduld en botjes met stalen tenen. Dat bedrijf verhuisde eind 2002 helaas naar Hoegaarden, wat voor de mama – die niet zo graag rijdt – net een tikkeltje te ver was.

De volgende jaren had de mammie een beetje pech met slechte bazen, gekke activa-jobs en PWA-klusjes, en werkte ze o.a. in de naschoolse kinderopvang, in de bib van Leuven en als winkelbediende. In de tussentijd assisteerde ze mij, toen ik voorzitter was van het jeugdhuis in Herent, en als secretaris en kassa-houdster was ze een essentieel onderdeel van onze raad van bestuur, met het nodige gezond verstand dat wij als jonkies misten. Gelukkig kwam er begin 2011 een mooie job haar richting uit als administratief bediende bij een veiligheidscoördinator, waar ze verantwoordelijk is voor het opstellen van contracten, communicatie met klanten en beheer van het klassement. Helaas pindakaas mocht ook dit verhaal niet lang duren, want 2 jaar later zinkt het bedrijfje en vanaf januari is de mama terug een beetje werkloos… Triest toch, niet?

Kort samengevat is de mammie steengoed in de volgende dingen:

  • Ondersteunende administratie;
  • Alles waarvoor een goed oog voor detail nodig is en dingen tot in de puntjes in orde moeten zijn;
  • Klantvriendelijke communicatie en correspondentie – en ja hoor: zelfs de Twitters en de Feesjboeks kent ze vlotjes!;

Dus, liefste internetvrienden, wie helpt mijn mama vrolijk worden tot het begin van haar pensioen? Wie heeft er een leuke ondersteunende functie die perfect aansluit bij haar profiel? Uw voorstellen, tips en suggesties op een gele briefkaart of per postkalkoen op het volgende adres: mamavansnarah@gmail.com.

Leave a Reply

